Cum aproape am triplat volumul de conversii din campaniile de search?
Clientul asupra căruia am realizat acest studiu de caz este un ecommerce care vinde online produse din categoria de beauty. Colaborarea cu aceasta a început acum mai bine de un an, prin urmare am ajuns să cunoaștem foarte bine categoriile de produse comercializate, costurile cu promovarea pentru această industrie, competitorii și ce preferințe au consumatorii.
După stabilizarea campaniilor de smart shopping, care pentru un ecommerce reprezintă în această perioadă una dintre principalele surse de conversie, am decis că este nevoie să intervenim și să stabilizăm campaniile și la nivel de search unde competitivitatea, în special pe căutari de brand de produse este foarte mare.
Obiective
- Creșterea poziției anunțurilor în rezultatele căutărilor;
- Creșterea volumului de conversii din campaniile de search.
Rezultate
- Creștere cu 167% a volumului de comenzi;
- Scăderea cu 51% a costului per conversie;
- Creștere cu 146% a ratei de conversie.
Abordare
În cazul acestui client, pe google ads, s-a aplicat o strategie de cont bazată pe campanii de search clasice, campanii dinamice de search pentru completarea celor de search și campanii de smart shopping.
Ceea ce face subiectiul acestui studiu de caz este strategia aplicată asupra campaniilor de search și DSA-urile, mai exact segmentarea campaniilor pe tip de dispozitive: mobile vs. desktop.
Inițial această strategie a fost aplicată asupra tuturor campaniilor clasice de search. Ulterior ca urmare a rezultatelor aliniate cu obiectivele împărțirea pe dispozitive a fost aplicată și asupra campaniilor de search dinamice.
Volumul de conversii înregistrat a fost de 2.6 ori mai mare față de perioada anterioară, asta în condițiile în care bugetul investit a fost doar cu 30% mai mare față de aceeași perioada, pe aceleași grupuri de cuvinte cheie.
Rata de conversie a înregisrat o creștere generală de la 3.48% la 8.59%.
Costul per click general pe campanii a crescut cu 20% însă aceasta a fost o decizie conștientă și controlată de către noi deoarece unul dintre obiective a fost acela de a crește poziția anunțurilor în rezultate.
În acest sens valoarea KPI-ului “Absolute top impression rate” a crescut cu 45% fără a investi buget semnificativ mai mare și fără a crește valoarea costului per conversie.
Perioada de test a fost de 80 de zile și s-au comparat datele cu perioada anterioara.
Concluzii
Rata de conversie pe desktop este mai mica decat rata de conversie pe mobile.
Combinația potrivită dintre anunț, placement și pagina de destinație va avea efecte asupra vânzărilor și a ratei de conversie.
Ia în calcul fiecare instrument pe care Google Ads îl pune la dispoziție pentru optimizarea campaniilor și preponderent plasează anunțurile acolo unde începe “călătoria” userilor în procesul de conversie.